System[0] revisited #1: Den uhellige treenighed

I en serie artikler vender jeg tilbage til mit gamle bud på et rollespilssystem derbygger bro mellem systemløst og systemfyldt rollespil. Jeg vil bygge videre på tankerne og forsøger at lappe de huller min daværende tilgang havde og forhåbentligt ende op med noget som kunne minde om et formfuldendt produkt. Følg med i kampen mod rollespilssystemerne uhellige treenighed kvantificeringen, spilballancen og den lineære progression.

Da jeg i sidste Ã¥rtusinde skrev rollespilssystemet System[0] var det pÃ¥ baggrund af de fordele jeg sÃ¥ ved systemløst rollespil. Jeg kaldte det et system til systemløst rollespil men beskrivelsen var dÃ¥rlig. Det var ikke systemer som sÃ¥dan, jeg havde et problem med, men derimod kvantificering som redskab i rollespil. Jeg mente – og mener – at det var dræbende for historiefortællingen og rollespillet at der skulle sættes tal pÃ¥ al ting. 

Read More »

Njord РKapitel ̩t

Den første spilaften med Njord var en stille og rolig introduktion til universet, personerne og systemet. Men der kom alligevel gang i sagerne.

Read More »

Njord – Eystein Geirson

Den andenfødt søn af Geirr Bjarkesson. Eystein er 17 Ã¥r og netop vendt tilbage til bygden efter at have været væk i 5 Ã¥r pÃ¥ kloster ved Trondheim. Read More »

Slægtsrollespillet

Et rollespil hvor man følger en slægt eller flere slægters gang hen over decaderne. Som de store sydamerikanske slægtsromaner, de russiske mursten eller de norrøne sagaer. Fra Hundehovede over Hundrede Års Ensomhed til Njalds Saga.

Read More »

Protected: Vores ønskelister

This post is password protected. To view it please enter your password below: